یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳

رئيس اتحاديه فروشندگان موبايل:

گوشي موبايل ارزان نمي شود/ قيمتگذاري برمبناي ارز ثانويه

گوشي

شنبه ۳۱ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۹:۰۰


رئيس اتحاديه فروشندگان گوشي تلفن همراه با بيان اينکه قيمت گوشي به نرخ ارز مرتبط است، گفت: نبايد توقع داشت که با ورود گوشي هاي تازه وارد، گوشي در بازار ارزان شود.

وايمکس نيوز- ابراهيم درستي درباره آخرين وضعيت گوشيهاي ترخيص شده با ارز دولتي از گمرک و زمان توزيع آن در بازار، اظهار داشت: شنيده ها حاکي از آن است که ظرف يک هفته اين گوشي ها در کميته قيمتگذاري، تعيين تکليف شده و وارد بازار شود.

وي با بيان اينکه وزراي ارتباطات و صنعت در کميته اي دراين باره تصميم گيري خواهند کرد، گفت: ورود اين تعداد گوشي به بازار و نيز گوشيهاي توقيف شده مي تواند تا حدودي وضعيت نابسامان بازار گوشي را بهتر کند اما اين به معناي آن نيست که قيمتها ارزان شود. چرا که نرخ گوشي به ارز وابسته است و بسياري از گوشيهايي که هم اکنون در بازار هستند با ارز آزاد وارد شده اند.

رئيس اتحاديه فروشندگان گوشي تلفن همراه با اشاره به اينکه ثبت سفارش براي گوشي هايي که با ارز آزاد وارد کشور مي شوند، آزاد شده است، ادامه داد: منتظر قيمتگذاري گوشي هايي که با ارز دولتي وارد شده اند هستيم تا اين گوشي به سرعت به دست فروشندگان برسد و منافع مصرف کننده نيز در آن ديده شود.

درستي تاکيد کرد: قرار است قيمت گوشي موبايل برمبناي ارز ثانويه محاسبه و قيمتگذاري شود و مازاد ارز دولتي 4200 توماني، از صندوق دولت پرداخت شود. براين اساس بايد در انتظار ليست قيمتها و نحوه توزيع گوشي هاي ترخيص شده براي ورود با بازار در هفته آينده باشيم.

به گزارش مهر، با وجودي که اواخر هفته گذشته وزير ارتباطات در توئيتي از موافقت هيات دولت با ترخيص 600 هزار گوشي مانده در گمرک، خبر داد اما هنوز اين گوشي ها به بازار تزريق نشده است و نحوه ورود و قيمتگذاري آنها در بازار مشخص نيست.

هم اکنون نرخ گوشي در بازار با افزايش صعودي همراه است و برخي مدلهاي جديد برندهاي پرطرفدار، حدود 10 تا 15 ميليون تومان قيمت داده مي شود.

منبع: مهر

 

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو